Friday, January 8, 2010

Summary sem 5....

Dah agak terlalu lame la jugak aku tak mengarang kat dlm blog nih, rindu bebenor rasanye..hehehhe.... Bukan aku taknak mengarang lagi, tapi agak buzy la juga lg pom sejak ketiadaan tenet kt tempat baru aku iaitu umah yg aku sewa sepanjang sem 5 menyebabkn aku ssh nk on9 tp thanks to si pepejal yg merangkap as my rumate..sbb adenyer broadband dia la sem ni aku bleh on9..hehe..erm..sem 5..yeahhh!!!aku dak jd student tahun 3 sem ni…so which mean, selangkah lg aku dah bergerak…stahun lg aku akn bergelar student tahun 4..yeahhh!!final year!!!subjek sem ni dah la killer2 sume..nasib baik aku hdup lg..hak3…sem ni cam bese..aku ambik 6 subjek lg…cm org len..power electronic, industrial control, electromagnectic, tehcom 2, computer system n network & network telecommunication….tp alhamdulilah…lepas…hehe…sem ni banyak cm sem2 sebelum ni aku join program…adikku sayang..program ni melibatkan pelajar darjah 5 yg lemah dari seluruh negeri Melaka yg akan mengambil UPKK(ye kot,aku pom da lupe..hak3)..program ni berjaye…

seminar BTN..yang ni terpakse pegi,,,aku tdo jer sampai abis program ni kt surau..so jgn tanye pape..hak3..Pape pom..Hidup Malaysia!!!!!next!...

Program berbuke puase dirumah anak yatim islam jasin…sehabisnyer seminar BTN aku trus gerak untuk tok handle program ni plak…alhamdulilah..kt sane ktorg sempat smayang traweh skali..tahniah tok abg jali as presiden menjadi imam malam 2..hehe..

Perhimpunan ahli GPMS..tergerak ati aku nk p kali ni…hak3..setelah berjaye aku memaksa En. PIJIE & En. PIE ekot skali, kami bertige jela yg memeriahkan majlis mlm 2..hahaha…mkn sedap..huhu..

round2 kt Johor Bharu…aku ngah syok tdo time nih..maklumla, ari sabtu…banyak la miskol aku dengar..disebabkn xtahan aku jawab..rupernyer kawan aku ajak nk p jalan2 kt JB…time 2 jgk tuh…isk..dah mmg slalu mcm ni dorg ni..(aku pom same..hak3)..so pergilah kami…walaupom esoknyer aku ade program seminar plak..sanggup p jgk..




Program Seminar Kebangsaan Kemahiran Insaniah dan Kerja Sosial..program ni just disebabkn lecturer yg penah mengajar klas aku dlu mintak tulun tok handle program dia..Program ni melibatkan lecture drpd sume Universiti yg mengajar subjek mcm Titas,hubungan Etnik n sebagainya...kt sni dorg nk present tajuk kajian masing2...that its…



Perjumpaan Bersama Timbalan Menteri Pengajian Tinggi dengan wakil2 kelab..ni gak last minit..gatal nk datang melawat secare mengejut…xpasal2 aku kalut bersiap..kalo xformal xpe…xde ssh2 aku mencari.,NEXT!!!..

kali ni percutian tok sem ni xdirancang…gara2 H1N1 kitorg cuti awal..so balik pom secare mengejut…abis lari planning program..time 2 aku ngah packing tok join persidangan kemuncak penyayang..tngah2 packing dapat kol gtau sume kansel..luse cuti sem…argh!!!sape xsakit ati..tekanan gler!!!!n ondaway balik, ade la sorg ni terkeluar cakap ..”cameron kalo p boleh gak”so dengan selambernyer kitog melencong ker Cameron…hak3..nilah dak2 sengal..p JB pom last minut..cameron pom same..so sem ni ktorg pegi cameron la plak..tdo sane 1 mlm..



Kempen H1N1...program ni diadekan di 2 buah rumah anak yatim sekitar melaka iaitu rumah anak yatim islam jasin & rumah anak yatim darul aitam...sedikit penerangan & langkah2 pengcegahan mengenai H1N1 di terangkan kepda semua anak2 yatim...




Universiti Putra Malaysia & Yayasan Budi Penyayang…overall program ni best..disebabkn lawatan ke yayasan budi penyayang la ktorg dapat duit suntikan kt kelab sebab hasil dr presentation ktorg,terbukti kelab ktorg antare kelab yg paling aktif..so dapat duit..hehe..n then ktorg p plak UPM sambil2 berbuke puase trus kt sane..hasilnyer dapatla ktorg merapatkn lg hubungan n bertukar2 pandangan mengenai kelab masing2..alhamdulilah..



Pesta Konvo..ha,kali ni aku terlibat ngn pesta konvo…tp just tulun member aku bkk gerai jer..dia ni merupakan org kuat DIGI..so aku pom jage la booth digi sepanjang pesta konvo ni..


Asean Varsity Boat Race...ni adelah acara tahunan yg mmg slalu ade...melibatkn semua universiti dr asia...seperti UPI(universiti Pendidikan Indonesi)..dr thailand,,,n bnyak lg..kali ni aku still lg dlm rowing team...team yg paling sakit..hak3....



Kem Aspirasi Penyayang...acctually aku xdapat join kem ni disbbkn bnyak asigment nk kne anta mggu tue..especially asimen wat robot..wat last minit biasela,,padan muke..huk3...tp berbekalkn smangat penyayang yg lebih..aku n mantan pergi sendr kem ni pade ari sabtu..aku bertolak pade sabtu mlm n ambik kawan aku kt bangi..kami sampai kt sane pade subuhnyer...walaupom bnyak bnda aku terlepas..tp aku sempat enjoy!!!yeah!!!


Perlawanan Bowling Jaksis Murni...anjuran oleh kolej kediaman jaksis murni time ngah exam...yeaaahhh!!team aku dapat 2nd...n 3rd....pelik kn..hak3..aku masuk 2 team disebabkn xckp org..so aku main tok 2 team..3 frames main..so bleh kate aku main tok 6 frames..mcm nk patah tangan..hahaha..pape pom yg penting mmg puas ati main...



Kem Latihan Industri..kem ni dibuat pade penghujung sem bertujuan untuk memantapkan lg serta memberi persedian yg cukup kepade student2 yg akan menjalani Latihan Industri pade sem depan..so aku pom terhegeh2 p..hehe..pape pom enjoy la jgk..dok gelak jer manjang..(mmg aku cm2 pom)..hak3..

so tamatla sudah sem ni..sem 6 plak menanti..praktikal plak..huhu..all da best!!!

7 comments:

  1. wowwww!!!!!! like a fantastic sem....
    hehhe mcm best je kelab penyayang korang ni....aktif,byk bt program

    ReplyDelete
  2. hehhe... ak mmf suker menyibuk kat comment blog orang... hehehhe...

    antara byk2 aktiviti ko gi 2 ak raser ak pergi 4 jer:

    1. yg wat tok lecturer ko tuh... of coz atas paksaan adah...

    2. btn... of coz sebab wajib katernyer...

    3. pesta konvo... pergi senam seni jerk.. kalu class mate ak x paksa.. ak raser x pergi langsung...

    4. soft skill tok praktikal ney... i2 pun ak st group ngan ko.. bermulalah ceriter scan... hahahah... i2 pun sebab wajib kot sebab dah autograph... hahaha..

    so kire ader drpd x der kan... lenkali kalu ader aktiviti menarik bg tau ak.. ak mmg suker pergi sbb terpaksa.. yg penting ikhlas gak ak gi kan...

    ReplyDelete
  3. fatiah:ha..join la kalo ase best..hehe..kelab paling enjoy dsamping bley buat amal..huhu..

    azah:ko mmg..sume bnda join xikhlas..asek nk kne pakse baru nk join..hak3...xnk ajak ko join mane2 aktiviti..ko ajar bnda xbaik..hak3..

    ReplyDelete
  4. ko x bek mengata ak... ak ikhlas.. drpd org mulut jer kater nak pergi.. lepas 2 mengumpat x sudah pasal aktiviti tuh... buat sakit telinga jer kan... so bek bwk ak.. ko kene ingat ak n adah kan bdk kelab penyayang ko....

    ReplyDelete
  5. haha..mmg la..ko p kem msti la enjoy xhagak2..dok p scan jer keje..mane xepi,,haha..oit..ko bg jer name kat aku nk join kelab..tp hampeh..xpenah join program aku...mentang2 xleh scan..hak3

    ReplyDelete
  6. ahh ko..
    g kem LI pn tido je..
    bgn2 men poker..

    ReplyDelete
  7. haha...dah ceramah bosan..baik aku tdo...awek pom ramai group lain......tau la raje poker

    ReplyDelete