Saturday, October 11, 2008

cInTa??


ORANG kata, jangan benci sangat pada seseorang, kelak kita akan menyintainya separuh mati. Walau tidak termaktub dalam kitab, namun kata-kata inilah yang diperturunkan dari generasi ke generasi.
Pepatah Inggeris pula ada menyebut, 'it takes a second to know someone, a minute to like someone, an hour to love someone but it takes the rest of your life to forget your love ones'. Tiada kajian saintifik membuktikan kesahihannya kerana proses kehidupan manusialah yang menjadi saksi kebenaran pepatah tersebut.














Kata orang, cinta pertama sukar dilupakan walau datang cinta lain kemudiannya. Tidak semua orang bertuah memiliki cinta pertama sebagai
cinta sejati. Bagiku, cinta yg pertama la cinta yg banyak mengajar aku tentang erti sesebuah hubungan, bagaimane rasenye ingin disayangi, dipercayai, bagaimane rasenye bile kiter terlalu sayangkan seseorang,,& bagaimane apabila kite kehilangan sume 2..walaupun begitu,,sume 2 ttp memberikan kesan yg akan merubah hidup dan xmungkin dapat dilupekan,,
Kita tidak tahu bila kita akan bertemu cinta sejati kita. Mungkin pada cinta pertama, kedua, ketiga atau akhirnya kita menyedari bahawa cinta sejati kita hanyalah pada Ilahi. Namun begitu, aku bersyukur kerana sume yg terjadi membuatkan aku sedar,xsume yg kite impikan & inginkan dalam hidup ni,kite dapat,,& aku percaye kepade Pencipta,,mungkin ade sbbnye mempertemukanku dengan insan yang salah dahulu sebelum menemui cinta sejatiku.
Orang kata, jika kita cintakan seseorang, bebaskan dia. Jika dia kembali, maknanya dia memang tercipta untuk kita,,namun begitulah sebaliknye,,walaupOm sudah banyak kali dibebaskn ,dia ttp kembali,,walaupOm sdh berkali2 peristiwa yg same terjadi,,siape sangke,,siape yg dapat melawan kehendak ati,, as we know, tiade yg paling jUjO melainkan hatI kite sendiri..kaLo ati dah terlalu sayangkan sesOrang, ape yg jadi pOm kiter stIll trime dia..walaupOm sekecil mane kepercayean yg dapat kite berikan,,tp ckplah setakat e2,,pisang dah berbuah banyak kali,,walaupom perasaan yg ade skrg masih lg same, mugkin just mase dapat pudarkan sume 2..n hope mase juga akn buat aku mampu sayang org lain,,,




terima kasih kerana menjadi kawan pertama
terima kasih kerana menjadi perempuan pertama
terima kasih kerana menjadi inspirasiku
terima kasih kerana berkongsi kasih
terima kasih Di atas segala-galanya
terima kasih.....

tp jike ati dah dapat trime Org lain yg lebih menghargai kiter,,Luahkan hasrat dan impian kita dengan ikhlas dan berusaha memperolehinya..mcm nasihat kawan aku, " LIFE IS TOO SHORT TO WAKE UP IN THE MORNING WITH REGRETS..SO,LOVE THE PEOPLE WHO TREAT U RIGHT..FORGET ABOUT THE ONES WHO DONT..
AND BELIEVE THAT EVERYTHING HAPPENS FOR A REASON..
IF U GET A CHANCE,TAKE IT..
IF IT CHANGE UR LIFE,LET IT..
NOBODY SAID THAT IT WOULD BE EASY,
THEY JUST PROMISED IT WOULD BE WORTH IT..."... Tiada doa yang tidak didengar, tiada usaha yang disia-siakan. Percaya pada diri dan hati kita.
Cintailah diri dan cintailah segala yang kita ada, jangan persiakannya.














in life, ALLAH doesnt give you the person you want, instead ALLAH gives you the person you need…
to love you… hurt you and teach you the real meaning of life…
amin,,,,,,

3 comments:

  1. ALLAH alwayz know kn?
    nice blog!

    ReplyDelete
  2. yuppp...n what ALLAH give us, there r hikmah from what we been through..

    ReplyDelete
  3. memang kita xkan benci,cuma kita xmampu utk tgk dia dgn orang len kan...aty tetap terasa kerana apa yang ada dulu akan tetap diingati sampai bila2 pon...(T_T)

    ReplyDelete